Két nunsploitation két évtizedből (1979, 1987)
Híres-hírhedt (al)műfajunkkal, a nunsploitation-nel sokan
próbálkoztak az évtizedek folyamán Európától Japánig, de legtöbbször a hetvenes
években, amikor a softcore-erotikára a legnagyobb volt az igény. Többnyire
horroriparosok műfaja volt ez, bár az is igaz, hogy igazi mesterek is alkottak
benne (például Walerian Borowczyk, csak hogy a legnevesebbet említsem). Az
alábbiakban két újabb kedvcsináló következik…
Kezdjük egy spanyol produkcióval, amely az
Inés de Villalonga 1870 (1979)
címet viseli, és amelyben Mónica Zanchi viszi a prímet nem
is rosszul. Egy fiatal apácát játszik, aki szerelmes lesz egy menekülő
úriemberbe, aki viszont eléggé lerobban attól, hogy átlövik a vállát egy
muskétával. Túl sok izgalmas dolog ezután nem történik, viszont az egész film
jól néz ki, az atmoszféra kellően túlfűtött, a befejezés meg elég drámai. Soha
rosszabbat, bár azért jobb is jöhetne.
Hasonló történettel rukkol elő az olasz
La monaca di Monza/Sacrilege (1987)
című produkció, melyben egy zárda egyik szép jövő és karrier
előtt álló apácája, Virginia Maria nem bír ellenállni egy szimpatikus
fiatalember vonzerejének, és a bűn útjára téved. Giampaolo először csak az
udvarról kiabál fel az apácák ablakába, majd bebocsátást nyer egy rácsos kapu
mögé, de nem telik el sok idő, és könyörgésére vágyainak tárgya a rácsot is
megnyitja. A férfiú ezután a némileg erőszakosabb énjét veszi elő (konkrétan
megerőszakolja a nővért), de még ez sem lesz akadálya a kibontakozó szenvedélyes
kapcsolatnak, mint ahogy az akadékoskodó főnővér, és a befalazott ablak sem.
A „La monaca di Monza” egy gondosan, igényesen elkészített
darabja a műfajnak, viszont van egy nagy problémája, nevezetesen sok újat nem mond, a szokásos sztorit meséli
el kevés meglepetéssel, és teszi ezt néhol nyúlósan és szájbarágósan. A
szereplők ellenben nem rosszak, Myriem Roussel ebben az évtizedben elég komoly
névnek számított (Godard-filmek). A másik főszerepben Alessandro Gassmann látható (Törökfürdő, Özpetek), aki ekkor ha komor arcot vágott, megszólalásig
hasonlított Tom Cruise-ra.
A műfaj trash-szerűbb darabjaihoz képest itt természetesen
sokkal kevesebb a szex, de én ezt nem nevezném negatívumnak. Igazából csak a
fentebb már említett kitalálhatóság ront az összképen.
A filmek: 6 és 8 pont
Mindkettőt meg fogom nézni, kösz az ajánlót.
VálaszTörlés„A műfaj trash-szerűbb darabjaihoz képest itt természetesen sokkal kevesebb a szex, de én ezt nem nevezném negatívumnak.”
Barátom, ennél nagyobb negatívumot én el se tudok képzelni! :)
field64
Hello, nagyon szívesen :)
VálaszTörlésHát, nem is tudom... eddig nekem inkább a szex terén nem túlzásba vitt nunsploitation-ök emlékezetesebbnek bizonyultak. Említeném itt a Storia di una monaca di clausura (1973) c. E. Giorgi-darabot, vagy Borowczyk "Egy kolostor belsejében"-jét. És a remek Flavia the Heretic-ben is inkább az erőszak + szenvedés kombó dominál, mint a szex. De igen, az is tény, hogy utóbbi, mint kötelező kellék jelenléte miatt is szeretjük ezt a műfajt : )