2014. július 8., kedd

Naked Massacre aka. Born for Hell aka. Die Hinrichtung (1976)

Naked Massacre aka. Born for Hell aka. Die Hinrichtung (1976)


Cain, a vietnami veterán Belfastba érkezik, és egyetlen vágya, hogy hazajusson. A feszült politikai helyzet azonban megteszi a hatását, Cain-nek egyre inkább elborul az agya. Mivel tervei a hazatérésről megrekednek, dühét egy nővérszálló lakóin vezeti le. Éjszaka betör a szállóra, és az ott lévő fiatal nőket terrorizálni kezdi…

Denis Héroux rendező hírhedt filmjéről bevezetőül csak annyit: akinek volt szerencséje a némileg közismertebb „Ház a park szélén” című Ruggero Deodato-darabhoz, az körülbelül valami olyasmire számíthat itt is. A különbség annyi, hogy itt a dolgok csendesebben kezdődnek. Cain rója az ír utcákat, majd eljut a nővérszállóra, ahol kedvesen bánnak vele, még meg is ajándékozzák. A férfi az éjszakai visszatérése után változik át „Alex”-szé, annyi eltéréssel, hogy míg Alex borotvapengével, addig ő egy túlméretezett bicskával fenyegeti az okkal halálra rémült nőket. Ami ezután jön, az színtiszta exploitation, a veterán erőszakol, majd leszbikus aktusra kényszerít, de többnyire csak kíméletlenül használja pengéjét a védtelen nők ellen. Alaposan összezavaró, mondhatni „kényelmetlen” film Héroux műve, az egyszer biztos. A stáb, amelyet összeszedtek mindehhez, szintén nem mindennapi, a gyilkost a később fényes pályát befutó Mathieu Carrière játssza, de feltűnik még az ekkor már Makavejev „Sweet Movie” című filmjéből ismert Carole Laure (aki még három évvel később Bertrand Blier Oscar-díjas filmjének - „Elő a zsebkendőkkel!” - főszerepéig is eljutott), valamint Eva Mattes, Ely Galleani és Leonora Fani is, aki sajnos ebben az évtizedben néhány hardcore-ral dúsított szemétben is szerepet vállalt.





A „Naked Massacre” felnő beszédes címéhez, ugyanis második felében dúskál a brutalitásban. A közepes, vagy inkább jellegtelen rendezés és a helyenként gyenge dialógusok gyakran lerántják az összképet a közepes szintjére, de azért mindenképpen érdemes egyszer megtekinteni; a szép álmok azonban nem igazán garantáltak utána.

Végeredmény: Brutális exploitation-film posztvietnami pszichodráma jelmezében 

A film: 5 pont


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése