Naked Massacre aka. Born for Hell aka. Die Hinrichtung (1976)
Cain, a vietnami veterán Belfastba érkezik, és egyetlen
vágya, hogy hazajusson. A feszült politikai helyzet azonban megteszi a hatását,
Cain-nek egyre inkább elborul az agya. Mivel tervei a hazatérésről megrekednek,
dühét egy nővérszálló lakóin vezeti le. Éjszaka betör a szállóra, és az ott
lévő fiatal nőket terrorizálni kezdi…
Denis Héroux rendező hírhedt filmjéről bevezetőül csak
annyit: akinek volt szerencséje a némileg közismertebb „Ház a park szélén” című
Ruggero Deodato-darabhoz, az körülbelül valami olyasmire számíthat itt is. A
különbség annyi, hogy itt a dolgok csendesebben kezdődnek. Cain rója az ír
utcákat, majd eljut a nővérszállóra, ahol kedvesen bánnak vele, még meg is
ajándékozzák. A férfi az éjszakai visszatérése után változik át „Alex”-szé,
annyi eltéréssel, hogy míg Alex borotvapengével, addig ő egy túlméretezett
bicskával fenyegeti az okkal halálra rémült nőket. Ami ezután jön, az
színtiszta exploitation, a veterán erőszakol, majd leszbikus aktusra
kényszerít, de többnyire csak kíméletlenül használja pengéjét a védtelen nők
ellen. Alaposan összezavaró, mondhatni „kényelmetlen” film Héroux műve, az
egyszer biztos. A stáb, amelyet összeszedtek mindehhez, szintén nem mindennapi,
a gyilkost a később fényes pályát befutó Mathieu Carrière játssza, de feltűnik
még az ekkor már Makavejev „Sweet Movie” című filmjéből ismert Carole Laure
(aki még három évvel később Bertrand Blier Oscar-díjas filmjének - „Elő a
zsebkendőkkel!” - főszerepéig is eljutott), valamint Eva Mattes, Ely Galleani
és Leonora Fani is, aki sajnos ebben az évtizedben néhány hardcore-ral dúsított
szemétben is szerepet vállalt.
A „Naked Massacre” felnő beszédes címéhez, ugyanis második
felében dúskál a brutalitásban. A közepes, vagy inkább jellegtelen rendezés és
a helyenként gyenge dialógusok gyakran lerántják az összképet a közepes
szintjére, de azért mindenképpen érdemes egyszer megtekinteni; a szép álmok
azonban nem igazán garantáltak utána.
Végeredmény: Brutális exploitation-film posztvietnami
pszichodráma jelmezében
A film: 5 pont
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése