2014. július 16., szerda

Ördögi hagyaték/The Legacy (1978)

Ördögi hagyaték/The Legacy (1978)
                                                                                     

Egy gyanútlan amerikai házaspár önfeledt vidéki furikázásra indul motoron valahol Angliában. Örömük érthető, hiszen hírt kaptak egy jól fizető, nekik szánt állásról. Száguldozásuk közben azonban egy kis baleset történik, egy Jason nevű arisztokrata elüti a motort, ami ettől kissé meghibásodik. A pár kisebb horzsolásokkal megússza az esést, és hogy az öröm még nagyobb legyen, a Jason nevű meghívja a jenkiket limuzinjába, majd felajánl egy lakosztályt kastélyában, amíg a motort helyrepofoztatja a személyzet. Nemsokára, ahogy az lenni szokott, furcsa dolgok kezdenek történni az épületben. Már a párt elszállásoló idős nővér is gyanúsan viselkedik, de Jason köddé válik, a zuhanyból meg hirtelen csak forró víz folyik. Másnap reggel furcsa társaság érkezik a kastélyba; tagjai azt állítják, hogy egy hagyatéki tárgyalásra jöttek. A tárgyalásra meginvitálják maguk közé párocskánk női tagját, Maggie-t is, aki nem igazán tudja, hogy mi folyik itt, és legszívesebben lelépne a férjével együtt. De mindez csak vágyálom: a kedves vendégek kezdenek szépen sorban elhalálozni, Maggie pedig rájön, hogy több köze van a kastély örökségéhez, mint azt hitte volna.

Szimpatikus, sokat ígérő történet? Szerintem az, és ami ennél fontosabb, a film tiszteletreméltóan magas színvonalon ki is hoz mindent a sztoriból. Suspense-rajongók a kellemes, szellemházas atmoszférát, gore-rajongók az ötletes, változatos halálnemeket fogják értékelni, és az sem hátrány, hogy a stáb előkelő: az amcsi párt Katherine Ross és Sam Elliott, Jasont John Standing játssza, a vendégek között pedig feltűnik a Ken Russell-kedvenc Roger „The Who” Daltrey, vagy a „The Devil Rides Out”-ból ismert Charles Gray.




A halálnemek mutatósak: úszómedence, melynek láthatatlan teteje nem engedi fel oxigénért a delikvenst; elevenen szénné égés, majd kutyák elé vetés és felfalatás; repülő üvegszilánkok általi halálra szúratás, szóval van itt minden. A finálé egyik fő jelenete is emlékezetes, melyben Elliott egy nyílpuska segítségével próbálja meg felvenni a harcot a kastély tetején lévő fegyveressel.
A filmnek igazából egy gyengébb pontja van, az erőteljesen miscast Katherine Ross, de ennek ellenére megállapítható, hogy Richard Marquand rendező nagyon jól összedobta ezt a produkciót, mintegy bizonyítva, hogy nem véletlenül lett ő öt évvel később a „Return of the Jedi” direktora (rendkívül szomorú, hogy ez az ígéretes rendező nagyon fiatalon elhunyt). A „The Legacy” megjelent anno Magyarországon vhs-en az azokra az időkre jellemző remek szinkronnal.

Végeredmény: Kellemes hetvenes horror, nem több, nem kevesebb 

A film: 8 pont


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése