La lupa mannara/Werewolf
Woman (1976)
Daniela (Annik
Borel) súlyos rémálmokkal küszködik. Álmában vérfarkassá változik és embereket
öl, ráadásul mindezt néhány évszázaddal a múltban. És a vérengzés a jelenben is
folytatódik, ugyanis látogatóba érkezik Daniela nővére (Dagmar Lassander), és
annak szívszerelme. Utóbbi néhány féltékeny pillantás után a vérfarkas áldozata
lesz, és ezt követően Daniela futószalagon kezdi gyártani a holttesteket. A
furcsa, nyaktáji sérülésekkel rendelkező áldozatok végül a rendőrség figyelmét
is felkeltik, és az üggyel megbízott felügyelő hajtóvadászatot rendez a
menekülő Daniela után…
A „Werewolf Woman”
nem sokat teketóriázik, rögtön a lényegre tér: egy gyér öltözetű szőke hölgy
néhány kisebb máglya alkotta kör közepén jelentős transzformáción esik át,
konkrétan vérfarkassá változik. Ezután egy ideig csendesebb mederbe terelődnek
a dolgok, de aztán vérfarkas-Borel kisasszony elkezdi csökkenteni a környék
férfinépességének létszámát. Ahogyan Rino Di Silvestro filmje az eddig leírtak
alapján igazi „eurotrash”-nek tűnik, úgy elárulhatom, hogy bizony az is. Van
szex és erőszak bőséggel, de sajnos kitalálható fordulatok is, ráadásul én a
színészi alakításokkal sem voltam túl elégedett. Az átváltozós effektusok
természetesen nem az „Egy amerikai farkasember Londonban” szintjén állnak, de
ez még rendben is lenne, ha a sztori nem néhány elcsépelt közhelyből lenne
összerakva. Személyes kedvencem a nem éppen Columbo szintjén lévő
kliséhalmaz-felügyelő, aki végig irodájából osztja az észt, és még arra is csak
egy teljes hónap késéssel jön rá, hogy ha valakinek az ajtaja előtt tüzet
gyújtanak, és onnan a lakás a benne lévő emberrel együtt szénné ég, az aligha
lehetett véletlen tűzeset. A két főszereplőnő közül Lassander talán az
ismertebb, de ennek ellenére itt néhány szexjelenettől eltekintve nem sok
mindent bíztak rá. Borel ezzel szemben végig sikoltozik és őrjöng a filmben,
ami néha már a fárasztóbb kategóriába tartozik. A szőke színésznő egyébként
alig egy-két szerep után eltűnt, és a mai napig nem sikerült a nyomára bukkanni.
Összességében, mint
már említettem, a „Werewolf Woman” igazi eurotrash, a kedves néző folyamatosan
abban részesül a játékidő alatt, amit egy eurotrash-től el is várna.
A dvd vágatlannak
tűnik, 100 perces (állítólag volt egy 70 percesre lebutított verzió, az elég
érdekes lehetett), de a Shriek Show az angol szinkron mellé nem tett feliratot.
Vannak viszont remek forgatási képek, valamint egy Silvestróval készített
interjú, amelyben a Maestro beszél a színészeiről, arról, hogy hogyan akarta
eredetileg elnevezni a filmjét és arról is, hogy ki mit és mennyit
kockáztatott, ha a hetvenes években belevágott a filmiparba.
Végeredmény: Egy
hisztérikus, harapós hősnő egy kiszámítható, kihagyható, néhol szórakoztató
horrorfilmben
A film: 5,5 pont
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése