Eaten Alive (1977)
A kis útszéli szállodába
szorgalmasan érkeznek a vendégek. Bezzeg, ha tudnák, hogy a ház melletti
medencében egy óriási krokodil csak rájuk feni a fogait! És ha arra
gondolnának, hogy ők aztán a medence közelébe sem mennek, nos, ez sem fog
menni. A szálloda recepciósa, és egyben igazgatója, vagyis egy főből álló
személyzete ugyanis a neki nem tetsző vendéget egyszerűen felnyársalja egy
böhöm nagy kaszával, majd ilyen, szétvagdosott állapotban juttatja pikkelyes
háziállata szájába. És a megszállni vágyók csak jönnek: egy bordélyházból
kiebrudalt nő, egy házaspár és gyermeke, egy apa és lánya, végül egy
pásztorórára vágyó pár szeretne kényelmes szobát magának a halálhotelben. És a
vérengzés megkezdődik…
Tobe Hooper a Texasi
láncfűrészessel valami elképesztően nagy mestermunkát tett le az asztalra,
szinte a semmiből. Második horrorfilmje (összességében harmadik rendezése) elé
szerintem nincs ember a Texasi rajongói közül, aki ne minimum óriási
várakozással ülne le… és vélhetően csalódni fog. A rossz hír az, hogy az „Eaten
Alive” néha unalomba fullad. A film gépies: jönnek az áldozatok, a krokodil
vacsoravendégei, majd szépen meghalnak. Ennyi. A hotel tulaja nem különösebben
érdekes, vagy szórakoztató karakter, de ami a legsajnálatosabb, hogy nem is
túlságosan ijesztő, bár tulajdonképpen oké-kategória, ahogy hadonászik a
kaszájával. Vendég érkezik, tulaj motyorog, vendég távozik - az élők sorából -,
tulaj motyorog, újabb vendég érkezik… és így tovább. Összefoglalva
„főhősünket”, Bőrpofa 1974-ből üdvözletét küldi. A többi szereplő nagyjából
rendben van, csak éppen túl sok dolguk nincs a történetben. Ezek azért feltűnő
hiányosságok, mert sajna nyoma sincs annak a fojtogató hangulatnak, ami a
Texasit jellemezte. Talán az is ludas lehet ebben, hogy Hooper már az „Eaten
Alive” legelején elkezdi adagolni a vérengzést, nem bízva semmit a véletlenre.
A rendező később is mindent bedob: megjelenik újra Marilyn Burns a Texasiból,
egy üldözéses, kaszalóbálós-sikoltozós jelenet akár láncfűrésszel is játszódhatna
(Hooper itt saját maga előtt tisztelgett), de van még ágyhoz kötözött, végtelen
sokáig vonagló nő, kiskutya, kislány és a film vége felé mellek is. De ahogy
mondtam, mindezek ellenére az igazi atmoszféra csak nem akar megjelenni -
egészen a befejezésig, ahol azért színvonalasan felpörögnek az események. Ekkor
egyre jobban átjön az őrület, a nyers erőszak ugyanolyan erőteljes, mint
1974-ben volt, és mindez egész tűrhető kroki-effektusokkal keveredik.
Végeredményben valószínűleg
úgy fogunk állni az „Eaten Alive”-hoz, hogy egészen korrekt kis szadista
horrort láttunk, bár ezen véleményt főleg a befejezés profi, amolyan „hooperes”
megvalósítása fogja generálni bennünk. A Texasival való összehasonlítást (ami
szinte kötelező, hiszen a két sztori sok dologban megegyezik) azonban
nagyon-nagyon megsínyli a film. A befejezést leszámítva minden gyengébb
színvonalú, és ezen nem segített az sem, hogy Hooper sokszor összeszólalkozott
a producerekkel, és komplett jelenetek leforgatását is a stábja többi tagjára
bízta. Kár…
Végeredmény: Nem egy Texasi, de legalább Hooper
A film:
6,5 pont
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése