Embrace of the Vampire (1995)
Egy szerelmét évszázadok óta
sirató vámpír (Martin Kemp, ex-Spandau Ballet) szíve hölgyét véli felfedezni az
egyetemista Charlotte-ban (Alyssa Milano). A vámpír nem tétlenkedik, egyre
többször jelenik meg Charlotte álmaiban, de még az előadásokon sem hagyja
békén. Charlotte szívszerelme azonban Chris, aki viszont eléggé türelmetlen
kezd lenni amiatt, hogy Charlotte húzza-halasztja az első nem szexmentes
együttlétüket. A vámpírnak arra van szüksége, hogy a diáklány teljesen odaadja
magát neki, és elfelejtse Christ - vajon sikerül-e a terve, melynek sikere
érdekében minden eszközt bevet?
Hogy miért készült el az
„Embrace of the Vampire” (már a remélt profit mellett)? Mert meg kellett
osztani a közönséggel Alyssa Milano melleinek látványát. Hogy hogyan tudott ez
a ritka gyenge celluloid darabka a videós forgalmazás során 15 millió dollárt
jövedelmezni? Mert az emberek szívesen hazavitték otthonukba Milano kisasszony
melleit. És hogy mi látható végig a filmben vér, történet, fordulatok,
alakítások és bármilyen felderengő színvonal helyett? Így van, Alyssánk két
darab melle. Pedig a vicc az, hogy Anne Goursaud rendező próbálkozik mindennel:
hagyományos történetvezetéssel, vámpírmonológokkal, álomjelenetekkel, egyetemi
miliővel, orgiajelenettel, elcsábítással, nagy fináléval. Menjünk sorban: a
történet egy filléres Drakula-kópia, amely körülbelül negyedóra elteltével
mentesül mindenfajta bonyodalomtól, valószínűleg még képen előrepergetve is
kitalálnánk minden fordulatot benne, ráadásul fordulatok nincsenek is, ezeket
némi taperolás és állandó cicimutogatás helyettesíti. Martin Kemp a vámpírunk
szerepében annyira pocsék, amennyire elképzelhető, monologizálása abból áll
(nagyrészt), hogy „Gyere velem, légy az enyém!”, és még abból is, hogy
„Szerelmem, kívánj meg engem!”. Vagy valami hasonló. Utóbbi kívánságát
egyébként elég nehéz lenne teljesítenie bárkinek, hiszen Kemp olyan bamba
arckifejezéssel „játssza” a vérszívót, hogy azon csak sajnálkozni lehet, nem a
karjaiba omlani. Az álomjelenetek lényege annyi, hogy amíg a valóságban Milano
kisasszony játssza a szűzies lánykát, addig a vámpír által gerjesztett álmokban
jól nekivetkőzhet derék fölött. Az egyetemi miliő a legócskább tiniklisékkel
ellátott, „fő szöszi pasigyűjtő lányka szívatja verbálisan szegény szerelmes
Alyssa Milanót”-jellegű akármi. Az orgiajelenet szánalmasabb nem is lehetne, a
rendező hölgy még büszkélkedett is vele, hogy valódi főiskolás párokat nyert
meg az ügyéhez, és hogy így a párok tagjai legalább „nem voltak zavarban”. Hát,
nem tudom, ehhez a vonaglós, smárolós, taperolós dögunalomhoz, amit itt
orgiajelenet gyanánt adnak el, miért kellett volna zavarba jönni, én leginkább
a gyorsító gomb után kezdtem tapogatózni a távirányítón az állandó vonal alatti
vonaglást látva, de aztán eszembe jutott, hogy írni akarok a filmről, és
egyébként sem pergettem még le semmit életemben (bár most nagy volt a
kísértés). A cenzorok állítólag eléggé bekeményítettek, és így készült egy
teljes perccel hosszabb „unrated” változat is, némi plusz meztelenséggel
ellátva, de ez sem jelent semmit, mivel még a „Magyar népmesék” - narrated by
Szabó Gyula - vonatkozó epizódjai is erotikusabbak, mint ez a film. És végül a
befejezés: Milanónak döntenie kell, hogy a vámpírt válassza, vagy a hús-vér szerelmét,
Christ. A jelenet közben Kemp, a vámpír további bugyuta arckifejezéseket ölt,
majd Palpatine császár módjára beleáramoz ujjával szegény Chrisbe, aki ettől
elég passzív lesz. De nem árulom el, hogy hogyan dönt Charlotte, mert talán még
azt sem érdekelné, aki éppen e filmet nézi.
Vér szinte semmi nincs, Kemp
időnként megharap valakit, és kész. Jennifer Tilly is megjelenik egy pár
percre, mint Chris elcsábítója, de alakítására még a vérciki is túl enyhe jelző
lenne, amikor meg borzasztó idegesítően azt nyávogja, hogy „Forget her!” vagy
kétszázszor, legszívesebben lehalkítanánk a tévét.
Nos, a fentebb vázoltakat
képzeljük el, és megkapjuk az „Embrace of the Vampire” című borzalmat...
Végeredmény: Tragikusan rossz vámpírfilm, melyre még a leggyengébb Hammer is köröket ver
A film:
1,5 pont
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése