Emilienne (1975)
Egy jómódú házas férfi
megcsalja feleségét egy fiatal festővel. A festőlány váratlanul heves
érdeklődést kezd mutatni a feleség iránt is, mindenáron szeretné, ha az modellt
állna neki. A feleség vonakodva bár, de enged a kérésnek, és nemsokára már egy
leszbikus viszony kellős közepén találja magát. A férfi kíváncsian követi az
eseményeket, feleségének pedig az az ötlete támad, hogy szeretője költözzön be
a házukba, és ott rajzoljon. Egy szenvedélyes szerelmi háromszög alakul ki,
amelyben a heves érzelmek előtt ugyanúgy leomlanak a korlátok, mint ahogy egy
idő múlva titkok sem maradnak a trió tagjai között…
Ezek a franciák, hát ők
aztán tudták a hetvenes években, hogy mitől döglik a légy erotika terén. Az
ember azt hinné, hogy az „Emmanuelle”, vagy a „The Story of O” megnézése után
már nem érheti meglepetés, de mégis. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy az
„Emilienne” színvonalban túlszárnyalná az említetteket, de valahogy Guy Casaril
rendező filmje eléri, hogy tartósan megmaradjon a néző emlékezetében. Sajnos
színészileg nem túl erős az „Emilienne”, a férjet játszó Pierre Oudrey elég
gyenge, a felesége szerepében Betty Mars monoton, bár neki az a mentsége lehet,
hogy szerepe is egyhangú, sokáig csak riadt arckifejezéssel reagál a körülötte zajló
eseményekre. Nathalie Guérin a legjobb a trióból, holott neki még a ronda
frizuráját is le kell gyűrnie első körben.
Az „Emilienne” hol vicces,
hol komoly, amolyan tipikusan franciás hangvételű film. Polgárpukkasztó
jelenetek akadnak szép számmal, és ahogy haladunk előre, úgy lesz egyre több a
meztelenség és a szex, és bizony meghökkentően durva jelenetek is vannak,
amelyek már-már az exploitation határát súrolják (sőt). Leginkább az „idős
leszbikus hölgyek orgiája” című részt kell itt megemlíteni, amelyben az éppen
búslakodó feleséget karon fogja egy idős leszbikus hölgy egy női meleg bárban,
és szépen berendezett lakosztályba vezeti. Arisztokrata idős hölgyek
poharazgatnak odabent, és a helyszínen van még egyikük Duke nevű ölebe is. A
matrónák szívélyesen fogadják az újonnan csatlakozót, de sok idejük nincs az
enyelgésre, feltárulnak ugyanis az ajtók, és egy másik helyiségben nagyon
fiatal meztelen lányok sorakoznak fel. Az idős nénik gyorsan választanak
maguknak, majd megkezdődik az orgia, melynek során még Duke, az öleb is
szerephez jut. Duke-ról, az ölebecskéről azt kell tudni, hogy legalább másfél
méter hosszú, és egy méter magas, tehát módfelett behemót egy állat. Nos, az
idősek klubjának tagjai annyira szeretik az állatokat, azon belül a kedves kiskutyákat,
hogy éppen zajló időtöltésükből semmi pénzért nem hagynák ki Duke-ot sem. Az
egyik meztelen lány ezért hanyatt fekszik a földön, széttárja lábait, a buzgón
nyáladzó állat pedig odatelepszik a lábak közé, és pofikáját felfedezőútra
indítja. Inkább nem folytatom, mert ezt látni kell, a kevésbé felkészült néző
szimplán hányni fog egy jót, a műfaj ismerőinek és rajongóinak viszont
egyszerűen ki fog esni a szeme a döbbenettől. Ehhez képest azon a jeleneten,
amelyben szegény leszbikussá vált, nimfomániás feleségünkkel egy vidéki ház
nőtagozatának az összes generációja ágyba bújik (egyidejűleg, ráadásul a
legidősebb korosztály képviselője - olyan 70 év körüli idős nénike - is figyeli
a miniorgiát, csak hogy neki is jusson valami), már meg sem lepődünk (illetve
dehogyisnem).
Összefoglalva, mindenkinek
ajánlom e filmet, aki az „Emmanuelle” nyomdokain létrejött francia erotizálásra
vágyik, és még néhány meghökkent „oh!”-ot is szeretne hallatni nézés közben a
fotelban.
Az „Emilienne” korrekt
minőségben jelent meg dvd-n, az azóta magát legendává kinövő francia erotikus
dobozban. Angol, francia hang, angol felirat, a gyűjtemény néhány más előzetese
és zenés menük várják a vásárlót.
Végeredmény: Időnként alaposan megdöbbentő erotikus film a softcore hőskorából
A film: 7
pont
A dvd: 8pont
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése