Riti, magie nere e segrete orge nel
trecento/Black Magic Rites & the Secret Orgies of the 14th Century (1973)
Sikoltozó nő menekül a föld
alatt lévő helyiségben, de nem sokáig: piros, testre simuló szerkóban feszítő
férfiak elkapják, és ha már elkapták, lekötözik egy kőoltárra és kiveszik a
szívét. A szívből egy kis vért csorgatnak díszes poharaikba, majd a serlegekből
a folyadékot egy női alakra öntik, akinek a mellei között egy méretes lyuk
tátong.
Ugyanezen kastély felsőbb
régióiban eközben parti zajlik: egy friss házaspárt ünnepelnek, de egy idő után
a résztvevők közül egyre-másra eltünedeznek a női nem képviselői. Úgy tűnik,
egy 500 évvel korábbi boszorkányégetésnek a következményeit sínyli meg a
fehérnép, melynek jelentős része szintén a már jól ismert oltárral és
vörösinges férfikollekcióval felszerelt teremben köt ki…
Hát mit mondjak, Renato
Polselli bizony alaposan szabadjára engedte a fantáziáját. Nem is lenne ezzel
semmi baj, ha emberünk tudna rendezni, de sajna nem tud. A „Black Magic Rites”
egy meglehetősen nevetséges katyvasz inkvizíciós boszorkányégetésből,
okkultizmusból, vámpírizmusból és nagyon gyakran a legtöményebb blődségből.
Folyamatos, szinte egy percre sem alábbhagyó női üvöltözés, ordítozás,
sikoltozás, kiabálás, sivalkodás, nyögdécselés; állandó meztelenkedés (sajnos
az sem a merészebb fajtából), nevetséges alakítások és idióta történet itt a
főbb jellemzők. Én többnyire jókat mulattam a gyakori dilettantizmuson és
például azon, hogy az egyik pillanatban egy csak köpenyben fetrengő hölgypáros
tagjai a következő képen már alsóneműt viselnek, vagy azon, hogy egy jelenet
közben egyszerre van sötét és világos, illetve azon, hogy Raul Lovecchio
Oscar-díjasnak éppen nem nevezhető játéka közben úgy mereszti a szemét, hogy az
minden pillanatban ki akar fordulni a helyéről.
A befejező jelenetsorról
külön kell szólnom: a hölgyek nagy része ki van kötözve az oltár körül egy
piros kendőbe csavarva (az összes cici kint van), mindenki vonaglik, a
vörösinges különítmény nem megkötözve ugyan, de velük együtt vonaglik és
hangosan röhög. Eközben a kastély egyik szobájában a hölgyek közül a
legidegesítőbb (aki szinte állandóan fetreng, ostobaságokat ordítozik és
mindenkinek az agyára megy) egy édeshármast zavar le egy nálánál is meztelenebb
szőke bombázóval és egy tömpe lábú, göndör barna hajú, bajuszos, bal szemével
folyamatosan hunyorgó, férfiszépségversenyen egy induló mellett is
helyezetlenül záró fazonnal. Szintén eközben a vonagló hölgyek mellett merengő
menyasszony férje a szerelme keresésére indul, és elkezdi rángatni az oltáros
helyiségbe vezető rácsot. Útitársa, egy töpörödött, sebhelyes arcú, alighajú
öregember felhívja a figyelmét, hogy a rácsos ajtót már ezer éve nem nyitották ki
(holott az előzmények 500 évvel korábban játszódtak; bár végeredményben kit
érdekel az a plusz 500 év?). A dülledt szemű pap ekkor rálép az öreg kezére,
aki eddig a filmben vagy visszhangzóan hahotázott, vagy nyöszörgött. Most,
kezén a dülledt szem lábával kitalálhatjuk, hogy melyik tevékenységet végzi, és
mindezt megspékelhetjük még fájdalmas ordítozással is (de ne aggódjunk, nem
lesz baja: pár perc múlva már megint visong a röhögéstől valami szerinte
viccesen).
Hogy teljes legyen a három
helyszín eseményei által a nézőben generált jókedv, arról a zene gondoskodik: a
szektázás, vonaglás és a szívkinyeső férfiak Superman-rucis mesedélutánja alatt
tipikusan olasz horrormuzsika szól (persze mindezt elnyomja az állandó női
ordibálás), a hármas numera alatt valamiféle bedrogozott vokállal ellátott
szalonzenét hallhatunk, míg a világbajnok rácsrázónk Dülledtszemmel és
Quasimodokópiával az oldalán felejthetetlen zenei aláfestést kap felejthetetlen
jelenetéhez egy villanygitárját buzgón pengető (jobb sorsra) érdemes művésztől.
Gondolom, aki idáig eljutott
e cikk olvasásában, már rájött, hogy a „Black Magic Rites” megtekintése tényleg
csak erős rekeszizommal ellátott nézőknek ajánlott; Polselli filmje az első
perctől az utolsóig trash a javából. Én nagyon bízom abban, hogy anno forgatás
közben a teljes stáb olyan jól szórakozott, mint én most nemrégiben, eme
korszakalkotó audiovizuális kabaré láttán. A film mindenképpen ajánlható
azoknak, akik kóros szomorúságban szenvednek… ezúton is kívánok jó mulatást a
megtekintéséhez.
A dvd fején találja a szöget
az „Annyira rossz, hogy már szinte jó” főcímével. Vannak még előzetesek, olasz
hang, angol felirat és a képnagyság sem akar lemaradni a humor terén, mivel
1:85-ös, és mindkét fekete csík (4:3-as tévén) alul látható.
Végeredmény: Trash, trash, trash...
A film:
2,5 pont
A dvd: 7
pont
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése