Breeders aka. Killer-alien (1986)
Az amerikai nagyvárosban
hullani kezdenek a nők. Egészen pontosan a szűz lányok vannak veszélyben, egy
gusztustalan kreatúra bánik el velük, minek köszönhetően egy kórházi ágyon
találják magukat, jórészt kómában. Egy doktornő és egy felügyelő ered a
furcsaságok nyomába: kinyomozzák, hogy a brutális támadások között összefüggés
lehet, de mire rájönnek, hogy a förtelmes lénynek mik a fő szándékai, addigra
majdnem késő…
Ki ne hallott volna már Ridley
Scott „A nyolcadik utas: a halál” című mesterművéről? Ezt az alapfilmet bizony
a későbbiekben gátlástalanul nyúlták (mind a mai napig), és e nyúláshullámnak
egyik jeles képviselője a „Breeders”. Tim Kincaid filmje mindent bedob, hogy
példaképére hasonlítson, de rendezőnknek összességében csak egy dolgot sikerül
elérnie, nevezetesen egy fordított arányosságot. Kifejtem: mindenen, amin a
fentebb említett klasszikus során izgultunk és megrémültünk, a „Breeders”-ben a
térdünket, és egyéb testrészeinket fogjuk csapkodni a kacagástól. A féktelen jókedvünknek
több forrása is van, ha Kincaid művét választjuk programnak. Az egyik a
történet menete: a szereplők a „fordulatokat” úgy mondják fel a kamera előtt,
mintha papírról olvasnák. A dokinéni és rendőr haverja néznek egymásra,
hirtelen mindenre rájönnek, és fapofával felvázolják a tennivalókat. A másik
viccfaktor maga az alien, aki nem más, mint egy búvárruhába bújtatott uszonyos
lábú fazon, akinek időnként lecsorgatnak valami kocsonyás izét a végtagjairól,
hogy alienebbnek nézzen ki (valószínűleg az egyik stábtag, vagy maga Búvár Kund
beáldozta az aznapi ebédjét erre a célra).
És érdekes módon Kincaid
szexista is, a „Breeders”-t ugyanis meztelen nők gyűjteményeként is lehetne
definiálni, amint feltűnik egy dekoratív hölgyemény a képen, az azonnal
vetkőzni kezd (e téren csak a doktornő bizonyul passzívnak). A befejezés során
pedig Kincaid sziporkázni kezd, néhány dilettáns fordulat után egy földalatti
lyukban hőseink egy egész meztelen nős medencét találnak, melyben a hölgyek
vadul szappanozzák egymást és magukat. Ezután már csak néhány béna effekt,
plusz egy szánalmasnál is szánalmasabb záró jelenet van hátra, és elérkeztünk a
stáblistához, melynek végén a forgalmazó MGM oroszlánja is elbődül, de olyan
fájdalmasan, mintha maga is szégyellné, hogy az általa képviselt stúdió ekkora
szeméthez adta a nevét (meg a pénzét)…
Végeredmény: Hogy hogyan győzzük le a Nyolcadik utast? Mutassuk meg neki ezt a filmet - nem fogja túlélni
A film: 1
pont
Mint trash:
10 pont
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése